loading...
دست نوشته های پوبون
پویون بازدید : 42 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

چشم نظر چیست؟

برخی از افراد نوعی انرژی منفی در چشم‌هایشان دارند. زمانی که آن‌ها تحت تاثیر برخی عوامل باشند و به دیگران نگاه کنند ممکن است که فرد مقابل مورد چشم زخم قرار بگیرد. حال برخی افراد با توجه به سابقه چشم خوردن برای مقابله با آن از روش‌هایی نظیر همراه داشتن شی یا متنی که به نوعی تقدیس شده باشد استفاده می‌کنند. مثلا برخی افراد دعا و قسمت‌هایی از روایات و آیات کتب متبرکه را به همراه دارند. برخی دیگر از همراه داشتن سنگ‌ برای چشم زخم بهره می‌برند. در ادامه به صورت کامل به این بخش خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با سنگ چشم نظر

 

تعریف لغوی چشم نظر

از نظر لغوی: “چشم نظر به آزار و نقصانی گفتـه مـی شـود کـه بـر اثـر نگـاه از جانب کس یا کسانی، به شخص یا چیـزی مـی رسـد. کسی را که گمان می رود چشمش تأثیر بد دارد، تحت عناوین بدچشم و شورچشم می نامند.”

عوامل برای چشم خوردن

مهم‌ترین دلیلی که برای چشم خوردن وجود دارد حسادت است. افراد بسیاری به دلیل اینکه خود نمی‌توانند به چیزی یا موضوعی دست یابند به دیگران حسادت می‌ورزند و اگر این فرد چشم شور باشد دیگران مورد چشم نظر قرار می‌گیرند.

چه کشورهایی به این موضوع اعتقاد دارند؟

در بررسی اولیه که از فرهنگ‌های مختلف انجام گرفته است، موضوع چشم زخم فقط و فقط مختص ایران نیست. به صورت کلی می‌توان کشورها و فرهنگ‌های بسیاری را درگیر این موضوع دانست. مطرح‌ترین مناطق که با این موضوع چالش دارند عبارتند از:

  • انگلیس: در زبان انگلیسی به آن “Evil Eye” گفته می‌شود. (ممکن است که در باور و فرهنگ مردمان انگلیس این موضوع وجود نداشته باشد، اما با توجه به بین المللی بودن زبانشان از آن بسیار یاد شده است.)
  • عرب زبانان: در این زبان به آن “نظر” گویند.
  • یونانیان: در این فرهنگ آن را ” το μάτι ” نامیده‌اند.
  • اسپانیا: در این زبان”mal de ojo” چنین معنی می‌دهد.
  • ایتالیا: برای مردمان این کشور “malocchio” بیانگر این مفهوم است.
  • هاوایی: در این منطقه به عنوان “stink eye” از آن یاد می‌شود.

نکته: بیشترین منطقه‌ای که این موضوع در آن دارای اهمیت است، ایران و منطقه خاورمیانه است. این موضوع به حدی دارای اهمیت است که گردشگران این اشیا را به عنوان سوغات خریداری می‌کنند.

نکته: یکی دیگر از باورهای مردمان حوزه خاورمیانه، ایرانیان، اعراب، مصری‌ها و حبشی‌ها بر این بوده است که کودکان و حیوانات بیشتر از دیگر افراد مورد چشم نظر قرار می‌گرفتند. بر همین اساس از بازوبندهایی برای مقابله با آن بهره برده می‌شود که حاوی مواردی برای این مقابله است.

پویون بازدید : 78 دوشنبه 22 دی 1399 نظرات (0)
چند سالي است که مجتمع‌هاي تجاري بسيار عظيم و باشكوهي در نقاط مختلف کشور به ويژه کلان‌شهرها ساخته مي‌شود. اين پروژه‌ها که معمولا مجتمع‌هايي چند‌منظوره‌اند و براي برآورده كردن نيازهاي فرهنگي و اجتماعي مشتريان هم برنامه‌ريزي كرده‌اند، نقش مستقيمي در رونق كسب‌و‌كار منطقه و افزايش ميزان نشاط اجتماعي داشته‌اند. به همين خاطر تصميم گرفته‌ايم از ميان آن‌ها 10 مجتمع پررونق کشور عزيزمان را انتخاب و به طور مختصر معرفي کنيم.



مرکز خرید ارگ (ارگ سنتر)؛ تهران
مرکز خرید ارگ، مرکزی است 5 طبقه (دو طبقه همکف و سه طبقه دیگر) که به صورت اختصاصی به فعالیت تجاری می‌پردازد. ارگ يکي از جديدترين مراکز خريد تهران است که در منطقه تجريش واقع شده است. وجود فروشگاه‌هاي متنوع با متراژهاي مختلف و هزار واحد پارکينگ در 5 طبقه، شهر بازي و فودکورت اين مرکز خريد را تبديل به يکي از مراکز خريد مجلل تهران کرده است.




مرکز تجاری سام (سام سنتر)؛ تهران
مجتمع تجاری سام سنتر در خيابان فرشته تهران واقع شده و باداشتن زمینی به مساحت هزار و 750 متر مربع، در 9 طبقه،شامل، 26 فروشگاه تجاری در ابعاد 35 تا 200 متری در دو طبقه همکف و اول، 200 پارکینگ در طبقات دوم تا هفتم، یک طبقه آشپزخانه و هزار و 200 متر فضای رستورانی در طبقه نهم با چشم‌اندازی کوهستانی در بهترین نقطه شهر تهران به مرکز خریدکم‌نظیری مبدل شده است.


مرکز خرید پالادیوم؛ تهران
پالاديوم در منطقه زعفرانيه تهران واقع شده و با برخورداری از زميني به مساحت ده هزار متر مربع با مساحت زیربنای صد هزار متر مربع، 13 طبقه در ضلع جنوبي، 11 طبقه در ضلع شمالي و 6 طبقه زیر همکف، مجموعه‌‌ای‌ متنوع و كامل از امكانات و خدمات را در دل خود جاي داده است. این مرکز خرید دارای 150 واحد تجاری، سوپرمارکتی با مساحت 2500 مترمربع، تعداد 150 واحد اداری و 60 هزار متر مربع مشاعات شامل هزار واحد پارکینگ در 6 طبقه و يک باشگاه ورزشي بي‌نظير است.


مجتمع تجاري مدرن الهيه؛ تهران
مجتمع تجاري مدرن الهيه، همان‌طور که از نامش برمي‌آيد، در منطقه الهيه تهران واقع شده است. این مجتمع که طراحي فوق‌العاده مجللي دارد، ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻰ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺣﺖ 1915 ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ، در 11 طبقه ساخته شده است. بخش تجاری مجتمع شامل دو طبقه و دارای 30 واحد است که عمدتا به عرضه پوشاک اختصاص دارد. البته تعداد واحدهای عرضه ساعت و عطر و ادکلن و... نیز قابل توجه است.



مجتمع چندمنظوره کورش؛ تهران
مجتمعی بی‌نظیر در پایتخت در اتوبان ستاري که با داشتن بیش از 500 واحد تجاری اين روزها تبديل به يکي از شلوغ‌ترين مراکز خريد تهران شده است. مجتمع تجاری کورش علاوه بر تجاری بودن، عنوان مجتمع فرهنگی را نیز یدک می‌کشد، چرا‌که بزرگ‌ترین پردیس سینمایی کشور در این مجتمع تجاری فرهنگی تاسیس شده است. یکی از مدرن‌ترین مراکز تفریحی- سرگرمی کشور نیز در این مجتمع تجاری با عنوان ژوپیتر فعالیت می‌کند. حضور فعال ده‌ها رستوران، فود کورت و البته کافی‌شاپ‌های متعدد در مجتمع تجاری فرهنگی کورش نیز قابل توجه است. 


مرکز خرید اصفهان سیتی سنتر؛ اصفهان
اصفهان سیتی سنتر بزرگ‌ترین مرکز خرید ایران و خاورمیانه است. مساحت زیربنایی بخش اداری و تجاری این مرکز 465 هزار متر مربع است و مساحت زیربنایی کل این مجموعه 600 هزار متر مربع است. ساختمان این مجموعه 7 طبقه است و بیش از 750 فروشگاه، یک هایپرمارکت، مغازه‌ها، غرفه‌ها، رستوران‌ها و آژانس‌های هواپیمایی به انضمام یک هتل 7 ستاره، 7 سالن سینما، یک مرکز مالی، یک مرکز تجاری و یک محوطه تفریحی اجزای تشکیل دهنده این مرکز هستند. همچنین بزرگ‌ترین شهربازي سرپوشیده با مساحت 345 هزار متر مربع در خاورمیانه در این مرکز خرید قرار دارد.



مجتمع خلیج فارس؛ شيراز
پنجمین مرکز تجاری- تفریحی و توریستی بزرگِ جهان با نام زیبا و غرورآفرین خلیج‌ فارس در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا با مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع زیربنا واقع شده است. مجموعه خلیج فارس شیراز یک پروژه فاخر و عظیم است که دارای بیش از 2500 واحد تجاری، هایپرمارکت، شهربازی، شش سالن‌ سینما، رستوران و کافی‌شاپ‌های متعدد، پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت 5500 خودرو، مرکز معاملات و بورس، سکوى فرود هلیکوپتر، مرکز بازی‌های رایانه‌ای و هتل بین‌المللی پنج ستاره است.


مجتمع آرمان؛ مشهد مقدس
مجتمع تجاري، اقامتي و مسكوني آرمان داراي مساحت عرصه 10535 متر مربع و زيربنايي حدود 90 هزار متر مربع است. پروژه آرمان با داشتن 95 متر از بر خيابان نواب صفوي و فقط حدود 500 متر فاصله با حرم امام رضا (ع) در موقعيتي استثنايي قرار گرفته و مي‌تواند پاسخگوي نياز زائران حرم باشد. پروژه آرمان در 13 طبقه ساخته شده است و داراي 401 واحد تجاري، 291 واحد اقامتي، 119 واحد مسكوني و 431 واحد پاركينگ است. در ساخت اين پروژه از جديدترين تكنولوژي صنعت ساختمان شده است و در طراحي يكي از نمونه منحصربه‌فرد شهر مشهد به حساب مي‌آيد. وجود تفرجگاه مرکزي با طراحي فوق‌العاده خاص و منحصربه‌فردش اين مجتمع را در نوع خود بي‌نظير کرده است. از ويژگي‌هاي اصلي اين پروژه مي‌توان به سيستم مديريت هوشمند ساختمان، معماري نوآورانه و خاص، تنوع متراژ در واحدها، طراحي داخلي مدرن و زيبا و دسترسي آسان به نقاط مختلف شهر مشهد اشاره كرد.


مجتمع لاله پارک؛تبریز
مجتمع تجاری تفریحی لاله پارک در حوالی میدان شهید فهمیده تبریز قرار دارد. اين مجتمع در زمینی به مساحت 26500 متر مربع و زیربنای 91550 متر مربع در منطقه 5 شهرداری تبریز واقع شده است. این پروژه در قالب مرکز تجاری، تفریحی و هتل 5 ستاره بین‌المللی ساخته شده است و از حیث ابعاد و همچنین کاربری‌های پیش‌بینی شده در آن و به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین دسترسی به شبکه بزرگراهی، از جمله طرح های بزرگ و ممتاز تجاری – تفریحی شهر تبریز محسوب می‌شود.


مرکز خريد سارینا یک؛ کيش
بازار تجاری، اداری سارینا یک در زمینی به مساحت 5292 متر مربع در 10 طبقه شامل یک طبقه پارکینگ، دو طبقه تجاری و 7طبقه اداری بنا شده است. این بازار در اراضی شرقی جزیره زیبای کیش، بلوار خیام، روبه‌روی هتل ارم واقع شده است. نزدیکی و مجاورت این مجتمع به مراکز خرید جزیره (مرکز تجاری کیش و پردیس 1 و 2) و هتل ها (ارم و داریوش) رستوران‌ها و چشم‌انداز رو به دریا از محاسن بزرگ این مجتمع به شمار می‌آید که آن را از دیگر پروژه‌ها متمایز می‌سازد.


پویون بازدید : 1509 دوشنبه 22 دی 1399 نظرات (0)

در این مطلب قصد دارم یک لیست 10 تایی از بهترین بیمارستان تهران رو برات تهیه کنم تا اگه خدای نکرده مشکلی برات پیش اومد اطلاعات خوبی درباره بهترین بیمارستان تهران رو در دسترس داشته باشی.

بهترین بیمارستان تهران کدومه؟

1 – بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد – بهترین بیمارستان تهران

بهترین بیمارستان تهران بیمارستان میلاد
  • آدرس : اتوبان همت، خروجی اختصاصی برج و بیمارستان میلاد
  • تلفن : 84090

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 1000 تختخوابی میلاد یکی از بهترین و مجهز ترین بیمارستان های ایران هست. این بیمارستان شامل بخش های جراحی قلب، آنژیوگرافی کرونر، عروق مغزی و پریفرال، سی تی اسکن، طب هسته ای، پلاسما فرزیس و… میشه.  وجود  بخش های لیزر پزشکی و جراحی با اشعه گاما در ایران باعث شده بیماران از کل کشور این بیمارستان رو انتخاب کنند. یکی دیگه از عواملی که باعث محبوبیت بیمارستان میلاد بین عموم جامعه شده رایگان بودن این بیمارستان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی که بیشترین ظرفیت کشور رو تشکیل میدن هست.

2 – بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جم – مجهزترین بیمارستان تهران

مجهزترین بیمارستان تهران بیمارستان جم
  • آدرس : خيابان شهيد مطهري، خیابان فجر (جم)
  • تلفن : 88820091

بیمارستان 120 تختخوابی جم یکی از مجهز ترین بیمارستان های کشوره. این بیمارستان از سال 47 شمسی تاسیس شده و تا به امروز بیش از یک میلیون بیمار با استفاده از امکانات این بیمارستان بهبودی حاصل کردند. بیمارستان جم شامل بخش های جراحی، داخلی، کلینیک های تخصصی و پاراکلینیک های تخصصی هست که هر کدوم از اینها زیر مجموعه های زیادی دارند.

3 – بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دی – یکی از بهترین بیمارستان های خصوصی تهران

بیمارستان دی یکی از بهترین بیمارستان های خصوصی تهران
  • آدرس : خیابان ولیعصر، نبش شهید عباسپور
  • تلفن : 88797111

بیمارستان خصوصی دی از سال 1370 آغاز به کار کرده و در 10 طبقه و 200 تختخواب به بیماران خدمت می کنه. اکثر مراجعین بیمارستان دی خانم های باردار هستند و برای زایمان به این بیمارستان مراجعه می کنند و میشه گفت بیمارستان دی یکی از بهترین بیمارستان های کشور در زمینه زنان و زایمانه. بخش های مختلف این بیمارستان عبارتند از : زنان، زایمان، دپارتمان جراحی، دپارتمان داخلی، قلب، آی سی یو، اورژانس، اطفال، آندوسکوپی و…

4 – بیمارستان فوق تخصصی پوست رازی – تنها بیمارستان فوق تخصصی پوست در ایران

بهترین بیمارستان فوق تخصصی پوست در ایران
  • آدرس : خيابان وحدت اسلامي، ميدان وحدت اسلامي، بن بست رازي، بيمارستان فوق تخصصي پوست رازي
  • تلفن : ۵۵۶۳۰۲۲۳

بیمارستان فوق تخصصی رازی تنها بیمارستان تخصصی بیماری های پوستی در کشور ماست. این بیمارستان 122 تختخواب فعال داره و بیماران پوستی از سراسر کشور به این بیمارستان مراجعه می کنند. بیمارستان رازی شامل بخش های درمانگاه پوست، درمانگاه جراحی ترمیمی، درمانگاه جراحی عمومی و درمانگاه های تخصصی شامل درمانگاه پمفيگوس، درمانگاهUVتراپي، درمانگاه اشعه ليزر، درمانگاه گوش و حلق و بيني، درمانگاه عفوني، درمانگاه تغذيه، درمانگاه داخلي، درمانگاه تومور، درمانگاه ژنتيك و دندانپزشكي هست.

5 – بیمارستان تخصصی مادران – بهترین زایشگاه تهران

بیمارستان مادران بهترین زایشگاه تهران
  • آدرس : شهید دکتر بهشتی میدان تختی خیابان شهید خلیل حسینی کوچه آریا وطنی
  • تلفن : 88751477

یکی از بهترین بیمارستان های خصوصی تهران برای زایمان بیمارستان مادران هست. این بیمارستان 45 تخت فعال داره و مخصوص زنان و زایمان و اطفال هست. بخش های بیمارستان مادران عبارتند از : درمانگاه ارولوژي، درمانگاه زنان و زايمان، درمانگاه اطفال، درمانگاه پوست، درمانگاه جراحي عمومي، درمانگاه عفوني، درمانگاه قلب و درمانگاه شنوايي سنجي که هر روز از سراسر کشور مراجعه کننده دارند.

6 – بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا – یکی از قدیمی ترین بیمارستان های ایران

بیمارستان سینا از قدیمی ترین بیمارستان های ایران
  • آدرس : خيابان امام خميني (ره)، نرسيده به ميدان حسن آباد، بيمارستان سينا
  • تلفن : ٦٣١٢٠

بیمارستان سینا در سال 1248 به دستور ناصرالدین شاه احداث شد و یکی از قدیمی ترین بیمارستان های کشوره. این بیمارستان با دارا بودن 477 تخت فعال یکی از بزرگترین مراکز آموزشی درمانی تهران هست. بخش مختلف بیمارستان شامل بخش جراحی، بخش داخلی و خدمات پاراکلینیکی میشه که هر کدوم زیر مجموعه های زیادی دارند. بیمارستان سینا یکی از بهترین و مجهز ترین بیمارستان های دولتی تهرانه.

7 – بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فجر – بیمارستان ارتش ایران

بیمارستان فجر بیمارستان ارتش ایران
  • آدرس : خيابان پيروزی سه راه سليمانيه جنب مخابرات پيروزی بيمارستان فجر
  • تلفن : 38561

بیمارستان فجر که بیمارستان ارتش جمهوری اسلامی ایرانه یک نمونه بهترین بیمارستان تهران هست که در 6 طبقه و با 28 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی روزانه حدود 3000 بیمار و مراجعه کننده داره. این بیمارستان 116 تخت فعال داره و شامل بخش های جراحی، پاراکلینیک، کلینیک، بستری و… میشه.

8 – بیمارستان فوق تخصصی نورافشار – بیمارستان مخصوص طب سالمندی

بیمارستان نور افشار بیمارستان مخصوص طب سالمندی
  • آدرس : میدان نیاوران، خیابان پورابتهاج، خیابان شهید خداوردی، انتهای خیابان شهید صادقین
  • تلفن : 22824011

بیمارستان نور افشار بعنوان اولین بیمارستان تخصصی در زمینه توانبخشی و طب سالمندی در سال 1392 تاسیس شد. این بیمارستان خدمات ورزش درمانی، تغذیه، بازتوانی ورزش رو به سالمندان عزیز ارائه میده. همچنین بیمارستان نور افشار خدماتی هم برای ورزشکاران ارائه میده که عبارتند از :ارزیابی پیش از فصل ورزشکاران، درمانگاه پزشکی ورزشی، درمانگاه قلب ورزشکاران، بازتوانی ورزشی، تجویز نسخه ورزشی، ورزش درمانی بیماران (قلب و فشار خون، دیابت، چاقی و …)، واحد سنجش و فیزیولوژی ورزشی، روانشناسی ورزشی و بازتوانی تغذیه ورزشی و مشاوره دوپینگ دندانپزشکی ورزشی و…

9 – بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی عرفان – بهترین بیمارستان تهران در بخش خصوصی

بهترین بیمارستان خصوصی تهران بیمارستان عرفان
  • آدرس : سعادت آباد، بعد از ميدان سرو، خيابان شهيد بخشايش
  • تلفن : 23021000

یکی از بهترین بیمارستان های خصوصی تهران بیماری عرفان هست که از سال 85 با دارا بودن 200 تخت فعال آغاز به ارائه خدمات به بیماران کرده. این بیمارستان تونسته خودش رو بعنوان بهترین بیمارستان خصوصی تهران بین جامعه مطرح کنه. بیمارستان عرفان شامل بخش های جراحی، درمانگاه، پاراکلینیک، بستری و… ست.

10 – بیمارستان شفا یحیاییان – بهترین بیمارستان ارتوپدی تهران

بیمارستان شفا یحیاییان بهترین بیمارستان ارتوپدی تهران
  • آدرس : میدان شهدا، خیابان مجاهدین
  • تلفن : 33542000

این بیمارستان در سال 1306 توسط بانویی نیکوکار بنام خانم زیور شفایحیائیان وقف شد. در حال حاضر بیمارستان شفا یحیاییان یکی از بهترین بیمارستان های ارتوپدی در ایران هست و با 250 تخت به بیماران خدمت می کنه. بخش های مختلف این بهترین بیمارستان تهران عبارتند از : اورژانس مردان و زنان، اتاق عمل، بخش اطفال و نوزادان.

امیدوارم هیچوقت سر و کارت به بیمارستان نیفته دوست خوبم و همیشه سلامت باشی. اگه تجربه ای از حضور در این چند بهترین بیمارستان تهران داری لطفاً از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باش.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
مطالب جالب تو زمینه فناوری اطلاعات رو منتشر میکنم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 216
  • بازدید سال : 1,260
  • بازدید کلی : 5,305